logo

Frag-o-Matic 25.0

winter
EDITION

Date

16/02 - 18/02

Participants

666/1000

Rulebook

1. Frag-o-Matic

De Quake Live competitie is een officiëel tornooi van Frag-o-Matic. Hierdoor is ook het reglement van FoM van toepassing. Deelnemers zijn verplicht deze regels te begrijpen en na te leven.

2. Quake Live compo

Iedereen is vrij om zich in te schrijven voor dit tornooi. Elke match wordt gespeeld in een double elimination best-of-three (BO3) formaat. De finale tussen de twee laatst overblijvende spelers wordt gespeeld in een single elimination best-of-five (BO5) formaat.

2.1. Tornooi

2.1.1. Game

De laatste versie, beschikbaar op http://quakelive.com/ is de enige versie die gebruikt kan worden.

2.1.2. Capaciteit

Er is geen maximum van toegelaten spelers.

2.1.3. Server instellingen

  • Game Type: Duel
  • Time Limit: 10 minuten
  • Overtime: 2 minuten

2.1.4. Map Pool

  • Campgrounds (DM6)
  • Blood Run (T1)
  • Lost World (DM13)
  • Vertical Vengence (T4)
  • House of Decay (T9)

2.1.5. Fair Play

Van iedere deelnemer wordt verwacht zijn beste beentje voor te zetten. Opzettelijk verliezen resulteert in een diskwalificatie.

2.1.6. Technische Problemen

In het geval van een server crash, client crash of andere problemen (bepaald door admin) worden maatregelen getroffen naar mate van de situatie.

2.1.6.1. Full Restart

Als nog geen enkel punt gescoord geweest is (0 voor beide partijen), dan mag de arena volledig herstart worden. Een nieuwe volle 10 minuten is beschikbaar en vorige match data is niet meer van toepassing.

2.1.6.2. Partial Restart

Als er reeds gescoord geweest is, dan mag de arena herstart worden vanaf het punt waar de disconnect zich plaats vond. Scores van de match voor de rest worden bij de uiteindelijke scores toegevoegd om de winnaar te bepalen.

2.1.7. Inschrijvingen

Inschrijvingen worden geaccepteerd via het FoM-intranet tot vrijdag 24/9 middernacht. (00.00)

2.1.8. Tornooi fases

Het tornooi bestaat uit 2 fases: group play en play offs.

2.1.8.1. Group Play

De spelers worden in groepen ingedeeld van 4. Elke speler zal het opnemen tegen elke andere speler in hun groep. Deze wedstrijden zijn in BO3 formaat. De winnaar van een spel krijgt 3 punten. Een verliezer krijgt geen punten. De 2 spelers met het hoogste aantal punten gaat door naar de play offs.

In het geval dat er een aantal spelers zijn die niet in 4 gelijke groepen gedeeld kunnen worden zullen er BYE’s worden uitgegeven die de ontvanger vrijstellen van de group fase.

2.1.8.1.1. Group Play: map keuze

Elke deelnemer krijgt 1 ban en 1 pick. De hoogst geseede deelnemer zal als eerste bannen en als

laatste picken. De laagst geseede deelnemer zal als laatste bannen en als eerste picken. In het

geval van gelijkspel zal de overblijvende map gebruikt worden.

vb:

Deelnemer 1 bant een map.
Deelnemer 2 bant een map.
Deelnemer 2 kiest een map.
Deelnemer 1 kiest een map.

2.1.8.1.2. Group Play: ranking

Na de group fase zullen spelers geranked worden in deze volgorde:

  • Punten
  • Wins
  • Score (in-game)
  • Frags
  • Willekeurig
2.1.8.2. Play Offs

Alle spelers worden in een double elimination bracket geplaatst tot er 2 spelers overblijven. Alle wedstrijden worden gespeeld in een BO3 formaat. Verliezers gaan door naar een loser-bracket waar de winnaar het opneemt tegen de verliezer van de (grand) final om de 3de plaats te beslissen.

2.1.8.2.1. Play Offs: map keuze

Elke deelnemer krijgt 1 ban en 1 pick. In de playoffs zullen de picks voor de bans gebeuren. De winnaar van een muntworp beslist wie eerst kiest.

vb:

Deelnemer 1 kiest een map.
Deelnemer 2 kiest een map.
Deelnemer 2 bant een map.
Deelnemer 1 bant een map.

In het geval van gelijkstand zal de overblijvende map gebruikt worden.

2.1.8.3. Finales

De finale wordt gespeeld in een BO5 formaat. Er mogen geen maps gebanned worden in deze fase. Elke deelnemer krijgt 2 picks. De winnaar van een muntworp beslist wie eerst kiest.

vb:

Deelnemer 1 kiest een map.
Deelnemer 2 kiest een map.
Deelnemer 1 kiest een map.
Deelnemer 2 kiest een map.

2.2. Client instellingen

2.2.1. Menu & Console instellingen

2.2.1.1. Spelers mogen de in-game GUI of de console gebruiken om instellingen te veranderen. Alle opties die aanpasbaar zijn via de in-game menu’s zijn toegestaan.
2.2.1.2. APPLICATIES, PROGRAMMAS OF DRIVERS DIE SPELERS TOESTAAN OM DOOR MUREN TE KIJKEN OF ENIGE vorm van doorzichtigheid bieden die niet bedoeld is zijn verboden.
2.2.1.3. ALIAS BINDING IS TOEGESTAAN BEHALVE WANNEER DEZE ASSISTEREN IN HET BEPALEN VAN SPAWNTIJDEN of wanneer deze een actie in-game uitvoeren.
2.2.1.4. BEHALVE CONFIGS EN CUSTOM HUD’S ZIJN HET WIJZIGEN, VERWIJDEREN OF TOEVOEGEN VAN BESTANDEN verboden.
2.2.1.5. PLAYERMODELS MOETEN HETZELFDE BLIJVEN IN DE LOOP VAN DE VOLLEDIGE MATCH. (3 OF 5 MAPS.)
2.2.1.6. GELIJK WELKE COMMAND DIE HET TOESTAAT OM: SPAMMEN, WARPEN, DOOR MUREN TE ZIEN, AUTO aim, radar of gelijkaardige acties uit te voeren zijn ten strengste verboden.
2.2.1.7. ER IS EEN NULTOLERANTIE OP CHEATEN. BETRAPT WORDEN RESULTEERT IN EEN ONMIDDELLIJKE diskwalificatie.

2.2.2. Custom HUD’s

Custom HUD’s zijn toegelaten na goedkeuring van de admin. Het spreekt voor zich dat Custom HUD’s geen informatie mogen verschaffen die niet voorkomt op de officiële Small, Normal of Large player HUD’s.

3. Overige

3.1. Admin

De compo admin van deze editie is KAITOLOGY van de Mongolen in ‘t Bos clan.

3.2. IRC

Er zal een IRC channel beschikbaar zijn op de lokale FoM IRC server.

Details:

server: irc.fom.be (??? verificatie gevraagd)
channel: #quake.live